lauantai 13. toukokuuta 2017

Ompelua ja ruuhkavuosia

Meillä on ollut tosi kiireinen kevät ja kiire jatkuu edelleen. 
Ehkä nämä ovat nyt ne ruuhkavuodet.
Kevääseen on mahtunut myös sopivissa määrin käsitöiden tekemistä.
Ompeluhuoneeseen olen karannut aina kun tilanne sitä vaatii.

Tilaustyöpukuja olen tehnyt muutaman, tässä esittelen niistä pari.

Pinkki pitkähihainen puku on tehty tilaajan piirustuksen pohjalta. 
Väreinä käytin kirsikanpunaista ja pinkkiä. 
Swarovskin strasseja käytin kolmenkokoisia. 
Kimmeltävät jotenkin hienommin, kun ovat eri kokoisia.



Puku näyttää takaa tältä, takana ei ole strasseja.



Petroolin värinen kukkapuku lähti tilauksesta synttärilahjaksi. 
Tykkään tästä väristä kovasti, sävyn virallinen nimi taisi olla Emerald. 
Onneksi kangasta jäi myös toiseen pukuun, joka on tuolla keskeneräisten kasassa.



Omalle neidille ompelin taas lisää pukuja. 
Olen alkanut tehdä jo seuraavaa kokoa siltä varalta, että Prinsessa joskus siihen kasvaa :) 
Nämä uudet puvut ovat kyllä päässeet jo käyttöön, mutta niissä on vielä paljon kasvunvaraakin.



Tästä koukeropuvusta tuli minun mielestä kaunein puku, jonka olen tehnyt. 
Tai ainakin se sijoittuu top kolmoseen. 
Nämä värit olivat jotenkin kovin keväiset ja huutelivat, että pitää päästä samaan pukuun. 
Strassien kanssa lähti mopo vähän keulimaan, kuten minulla usein. 
Nyt on ainakin kimallusta :)



Olen pitkään miettinyt erilaisia strassikoristeluja pukuihin ja tälläinen "kaulakoru"-tyyppinen koristelu piti johonkin sovittaa. 
Tämän puvun kankaat ovat täysin jämäpaloista koottu. 
Kelpuutettiin käyttöön onneksi.




Mustaa tavallista lycraa ja Kangastukun kimaltavaa lycraa kokeilin uuteen malliin. 



Tässä puvussa juju on selkäpuolella. 
Niskassa on kaksi pientä hakasta. 
Ensin mietin, että onkohan tämä vaikea pukea ja riisua, 
mutta ei kuulemma ole kun tekniikan hoksasi.

 

Shortsivalikoima on myös täydentynyt muutamilla uusilla. 
Kiva, kun tällaisiin pieniin shortseihin menee niin vähän kangasta, että voi helposti hyödyntää jämäpaloja.



Minni Hiiri -puku on ollut jo pitkään suunnitelmissa. 
Idea alkoi heti muhia, kun näin Flextexillä tätä pallolycraa. 
Puku ja shortsit valmistuivat sopivasti vappuaaton treeneihin.


Sen lisäksi, että olen vähän ommellut, olen myös harjoitellut Prinsessan hiuksiin erilaisia kampauksia. 
Välillä onnistuu, välillä ei.








Prinsessalla on ollut muutamat voimistelukisat ja vielä yhdet ovat edessä ensi viikonloppuna. 
HarakkaHampaalla on kouluun tutustuminen. 
Seuraavaksi ompeluvuorossa olisi HarakkaHampaalle paitoja. 
On taas se mies vähän venähtänyt. 
En vain tiedä, missä välissä ehdin omplemaan, kun ensi viikollakin on joka päivä jotain ekstramenoja. 
Voi näitä ruuhkavuosia!

Ps. Voimistelukankaita ja voimistelupukujen ja shortsien kaavoja voi ostaa Flextexiltä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti