sunnuntai 28. helmikuuta 2016

Voiko villasukkiin rakastua?

Sillä mulle kävi just niin. Rakastuin. 


Tilasin tammikuussa Niina Laitisen sukkakalenterin. 
Aikomuksena neuloa nyt tämän vuoden aikana niillä ohjeilla kaikki kahdettoista sukat. 
Sillä ei ole väliä, missä kuussa mitkäkin. Fiiliksen mukaan siis.



 Ensimmäisenä puikoille pääsivät January socks-sukat. 
Ja voi että, rakastuin.


Rakastuin tähän malliin ja tähän väriin.

Lankana 7 veljestä ja sävy on numero 231, eli niin sanottu Kalpan keltainen. 
Tätä sävyä myydään vain Kuopiossa ja yksi ystävällinen Fb:n villasukkaryhmäläinen kävi mulle tätä ostamassa ja lähetti postissa.

Keltainen ei oikeasti ole mun väri vaatetuksessa, mutta nämä ovat just oikean väriset keltaiset kevätsukat.
 


Mallineule oli aluksi keskittymistä vaativaa ja siihen pystyi keskittymään ainoastaan silloin, kun lapset olivat nukkumassa. 
Mallineuleen kuitenkin oppi aika pian ja sen jälkeen sukat syntyvätkin vauhdilla.

Näistä tuli mun lempparisukat! Ja just mun jalkoihin sopivat.  
Ohje oli 39-sukille, mutta käytin ohjeesta poiketen 3,5 mm:n puikkojen tilalta 3 mm:n Cubicsejani ja sain omaan pieneen 38 jalkaan just sopivat sukat.



1 kommentti:

  1. Näissäkin on todella kaunis malli, ja ihanan raikas väri.
    Mitähän ihmettä minä keksin paketteihisi, noin taitavalle neulojalle :D
    No, ehkäpä minulla jotain onkin jo mielessäni!
    Terv. SNYsi12

    VastaaPoista